
Herman Konings is de man achter Pocket Marketing/nXt. Hij werkt nauw samen met gerenommeerde onderzoekinstituten op het gebied van trends zoals Firstmatter (USA), Copenhagen Institute for Futures Studies, The Future Laboratory (UK) en Inoculture (USA).
In zijn boek De stands des tijds vergelijkt Herman Konings zichzelf met een oncoloog die naar vlekken op de huid kijkt, op zoek naar een teken van huidkanker. Zo kijkt hij naar de maatschappij: voortdurend op zoek naar wat er verandert, wat er beweegt. Op zoek naar de volgende trend.
Hij geeft onder de ' Ik ben niet gisteren!' regelmatig adviesrondes en spreekbeurten aan bedrijven en hogescholen.
Hoe evolueert onze wereld? Waarmee moeten we rekening houden als het gaat om onze eigen toekomst? Herman Konings vat de trends in originele begrippen, en opent onze ogen voor wat onder onze ogen gaande is, of we nu tot 'de nieuwe intimisten' behoren, of tot de groep van de medioren. Herman heeft hierover ook een boek uitgegeven genaamd: De stand des tijds.
Herman is een boeiende verteller met interessante en dergelijke onderbouwde standpunten over wat ons te wachten staat, de gevolgen van onze snel veranderende samenleving voor het onderwijs, het gezin, de opvoeding, het interieur, ... Ook over het zoeken naar tijd heeft hij een interessante visie. Zo heft Herman voorspelt dat wat oud is, trendy zal worden. Dit hebben we de laatste jaren ook veel gemerkt. Denk maar aan de skinnyjeans.
Hier een aantal trends die Herman heft voorspeld in 2008:- creatiever kopen
- gezondheid meten
- overal zonnepanelen
- vrijwilligers werk keert terug
- Iedereen een flatscreen
Bronnen:
www.managementworkshops.nl
www.lannoo.com
www.isoc.be
www.heuvelland.be
Hoe evolueert onze wereld? Waarmee moeten we rekening houden als het gaat om onze eigen toekomst? Herman Konings vat de trends in originele begrippen, en opent onze ogen voor wat onder onze ogen gaande is, of we nu tot 'de nieuwe intimisten' behoren, of tot de groep van de medioren. Herman heeft hierover ook een boek uitgegeven genaamd: De stand des tijds.
Herman is een boeiende verteller met interessante en dergelijke onderbouwde standpunten over wat ons te wachten staat, de gevolgen van onze snel veranderende samenleving voor het onderwijs, het gezin, de opvoeding, het interieur, ... Ook over het zoeken naar tijd heeft hij een interessante visie. Zo heft Herman voorspelt dat wat oud is, trendy zal worden. Dit hebben we de laatste jaren ook veel gemerkt. Denk maar aan de skinnyjeans.
Hier een aantal trends die Herman heft voorspeld in 2008:- creatiever kopen
- gezondheid meten
- overal zonnepanelen
- vrijwilligers werk keert terug
- Iedereen een flatscreen
Bronnen:
www.managementworkshops.nl
www.lannoo.com
www.isoc.be
www.heuvelland.be
Geen opmerkingen:
Een reactie posten