
Bron Emerce, 29 december 2008 - Door Erwin Boogert
Tutorials, instructievideo's, recensies en blogreacties nemen de gidsfunctie van Google over. Ze zijn het nieuwe besturingssysteem van het web. Richard Rosenblatt, de man die MySpace verkocht, heeft een oorlogskas van 355 miljoen dollar om zich deze markt toe te eigenen. Maar er zijn meer liefhebbers. |
De onbegrijpelijke bouwtekeningen van Ikea zorgen nog steeds voor uren vol kwelling en ruzie, maar de digitale varianten van deze ‘tutorials’ of ‘howto’s’ ontpoppen zich als een miljoenenmarkt. Video speelt daarin een dominante rol. Freelance tekstschrijvers en filmers kunnen tot duizenden dollars bijverdienen door tutorials te maken in opdracht van een nieuwe generatie websites. Anderen geven deze tutorials op hun eigen site uit en plaatsen er advertenties bij. In de Verenigde Staten is dit een bekend verschijnsel. Op dit moment zijn video’s voor de feestdagen populair. Hoe bereid en snijd je een kalkoen? Waar vind je de beste koopjes? En hoe vermijd je de calorieĆ«nbommen? Het is slechts een kleine greep uit de duizenden video’s die vandaag de dag in de VS online worden gezet.
Gepost door Tom. Lees de rest van dit artikel op http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2820284&utm_campaign=nieuwsbrief&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email
Geen opmerkingen:
Een reactie posten